Die zwangerschapskilo’s, mijn actieplan!

Die kilo’s die blijven plakken na de zwangerschap, welke moeder heeft er geen last van? Hoewel het in de eerste week super hard ging en ik zelfs vond dat mijn gezicht ineens wel heel smal werd hebben een aantal kilo’s mij toch terug gevonden. Nu het een aantal maanden weken stabiel is, is het tijd voor actie!

Nu ik weer begonnen ben met werken krijg ik meer regelmaat, zo is het voor mij gemakkelijker om gezonder en beter te eten. Hoe ga ik die verdomde kilo’s eraf krijgen?

Ik ben me er echt wel van bewust dat ik ‘pas’ vier maanden geleden ben bevallen. Ik hoef geen sixpack meer en in badpak zie ik er prima uit. Maar ik wil me in kleren weer gewoon lekker voelen en er goed uit zien. 

Tijd voor actie!

Voor de zwangerschap en de IVF woog ik iets minder dan 85 kilo. Ook kon ik deze super skinny, skinnyjeans aan. Nu kan ik daar alleen van dromen. Tijdens de zwangerschap ben ik onder de 100 kg gebleven, ik denk dat hierbij mijn ‘geluk’ ook was dat ik niet tot 40 weken zwanger ben geweest. Die kilo’s er af, plus de IVF kilo’s!

De spijkerbroek die ik hier vast heb paste ik voor ik zwanger was van Kate. Spijkerbroek maatje 29. Ga ik hier ooit nog in passen?

Na de bevalling en het een beetje stabiliseerde woog ik 90 kilo, en na een weekend vol eten uitschieters naar 92 kilo. Hier schrok ik echt van, in de kraamweek was ik al weer terug naar 87 gezakt, dus ik vrat er gewoon weer 5 kilo aan. Ik wilde niet net als na de zwangerschap van Emily bijna een jaar zo zwaar blijven. Ik vond mezelf toen echt heel onaantrekkelijk en niet mooi. Zo’n rol boven je broek, dat is niet iets wat bij mij past.

Nu ik weer een aantal weken gewerkt heb, kan ik opgelucht zeggen dat er toch al weer een goede 2 kilo af is, ik weeg nu 88 kg. Ik ben nog lang niet waar ik wil zijn, maar het begin is er. Door het werken zit ik in een vaster ritme, en heb ik minder de verleiding om uit verveling van alles te gaan lopen snaaien. Ik kan zo een hand vol spekjes naar binnen werken of een halve reep chocola. Daar word het niet beter van.

Sportplan

Voor Emily er was sportte ik zo’n 5x keer per week, daar heb ik nu echt geen tijd meer voor. Ik ben ook graag thuis bij mijn gezin en ik heb ook lang niet altijd iemand die op de kindjes kan passen. Ik wil na onze vakantie 2x in de week gaan sporten. 1x per week een groepsles en 1x hardlopen. Niet om mega afstanden af te gaan leggen, maar gewoon voor de conditie. Voordeel daar van is, dat ik gelijk vanaf thuis kan starten.

En dan is nu mijn eerste doel, onder de 85 kilo! Als ik dat bereikt heb het volgende doel, maar voor nu is dit genoeg om mee te beginnen. Mijn streef gewicht is onder de 80 kilo, het liefst zelf daar nog onder, maar dat lijkt me voor nu geen realistisch doel. Stapje voor stapje.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge
WordPress spam blocked by CleanTalk.