Paas-Plog. Amstel Gold Race, weekend Maastricht en brunch.

Wat een top weekend. Echt wat hebben wij genoten! Ons extra lange Paasweekend begon ook al vrijdag middag en nu genieten we nog lekker van wat extra dagen vakantie. Paul fietste natuurlijk de Amstel Gold Race en ik neem jullie nog even mee naar dit prachtige, iets wat regenachtige weekend!

Vrijdag middag, tijd om te gaan.

Fiets op de auto en gaan! We staan hopeloos in de file op de randweg bij Eindhoven. Wat een ellende, maar verder ging het hartstikke goed.

Aangekomen bij het hotel, eerst de fiets maar van het dak. Anders past de auto niet in de garage. Dit is de hotelkamer. Super groot, met een kinderbedje voor Emily. En lekker een badkamer met bad. Dat moet goed komen.

Op naar Valkenburg om Paul zijn startbewijs op te halen. Dit is de start voor morgen vroeg, nu nog leeg.

Nummer 22225. Lucky 22225, hoop ik.

Een Selfie van ons drietjes. Ik heb lekker Limburgs zoer vleisj! Stoofvlees dus, maar ik vind het lekker. Emily pikt een frietje mee.

Zaterdag ochtend. Race day!

We ontbijten samen en brengen Paul daarna naar het station. Met de trein naar Valkenburg.

Emily en ik gaan lekker terug in bed zitten, tv kijken en samen ene kopje thee drinken. Wat een lol! Zo lekker om ’s morgens nog even te kroelen in bed.

Ik laat lekker het bad vol lopen. Ik kocht bad bruisballen om mee te nemen, die moeten dus op. Je snapt dat ik Emily niet in haar nakie op internet zet. Ze vond het fantastisch in het grote bad, met roze water. Lekker samen spelen en badderen.

Tijd voor koffie. Ik had van Bregje wat tips gekregen voor koffie, alleen na 5 rondjes verkeerd te zijn gelopen met navigatie Google Maps is echt niet mijn vriend!

Gaf ik het op en zijn we bij CHCO terecht gekomen. Met een lekker taartje!

Door het slechte weer belde Paul mij. Ik was wel even bang dat hij zou stoppen. Hij was tot op het bod toe nat geregend. En niet blij… Na een setje schone kleren ging hij weer op weg. De laatste helft fietsen.

Emily was onderweg in slaap gevallen. Zo schattig altijd.

Emily en ik lopen nog even de stad in om bij Bakker Bart een broodje te halen. Het is zo tijd om Paul op te gaan halen!

Bij een van de winkels zit een hele leuke hond. Met de heen weg aaide we hem al even. Op de terug weg wilde Emily hem nog een keer aaien, alleen had hij het toch een beetje voorzien op de kaasstengel van Emily.

Op naar valkenburg.

Eenmaal in Valkenburg was het een stukje lopen tot onderaan de Cauberg. Alleen de finish is dus over de Cauberg. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Dat dat dus 45min steil omhoog lopen was. We blijven dus maar wachten om te kijken of we Paul al zien..

Krijg ik op dat moment een appje dat ie al binnen is. Wat een topper! Ik ben zo trots. En stiekem baal ik wel dat ik Paul dus niet heb zien fietsen. Maar echt wat een prestatie! de Amstel Gold Race 125km uitfietsen!

Nog even een foto met medaille.

Tijd om terug te gaan naar Maastricht, douchen en eten. Ik moet zeggen dat ik echt behoorlijk gaar ben al. Na zo’n 15.000 stappen. En Paul is ook al behoorlijk gaar. Dat word vroeg naar bed. Paul heeft tijdens het fietsen zo’n 34.000 stappen gezet en zijn Fitbit telde 330 verdiepingen. Dat zijn er genoeg 😉

Met eten doen we niks aparts. We komen bij de Griek uit. Lekker, snel en prima haha. We krijgen een glaasje Ouzo en Emily een glaasje 7up. Wat ze natuurlijk als een pro achteroverslaat haha.

Als we na het eten terug naar het hotel gaan en Emily in bed leggen gaan we in de bar nog een kopje koffie drinken. Met de babyfoon. #parentlife.

En een glaasje port om te vieren dat Paul de Amstel Gold Race heeft uit gefietst. En dan besluiten we gewoon lekker naar bed te gaan. Ook al is het nog geen 22u. haha.

Zondag ochtend, eerste Paasdag.

In het hotel hebben ze een heerlijk uitgebreid ontbijt. Broodjes, croissantjes, eieren, Paasstol, sap, koffie. Alles. Heerlijk! Emily zit ook lekker te smullen.

En de laatste bruisbal mag er aan geloven. Dit keer lekker met papa in bad. Het water word helemaal roze, net als na het afdrogen de handdoeken. Ik ben blij dat dit niet mijn eigen bad is 😉

Tijd om de auto in te laden. De Auto staat in de parkeergarage en we moeten dus met de lift naar beneden. Emily vind het maar wat fantastisch om op het knopje te duwen. Dus ze hobbelt lekker mee op en neer naar de auto. Als de auto ingeladen is gaan we nog lekker een kopje koffie drinken met een sapje.

Paul knoopt de fiets op het dak en Emily gaat vast oefenen met auto rijden. Ze heeft de grootste lol! Op naar huis!

Eerst naar de ouders van Paul en daarna naar mijn ouders, daar kijken we de F1.

En blijven we eten. Emily wilde per se met een lepel eten. Wat met alles zo is tegenwoordig. Maar frietjes met een lepel is niet zo handig. En als toetje een lekker peren ijsje!

Maandag, tweede Paasdag.

Wat lekker om weer in je eigen bed te slapen. Emily heeft gelukkig ook goed geslapen. top! Ik heb bedacht om zelf een cinnamon bun te maken. Uit het boek van Menno de Koning.

Deegje maken gaat me nog best goed af!

Als het deeg ligt te rijzen ga ik een rondje hardlopen. En het gaat echt voor geen meter, maar ik ben toch maar weer geweest.

Deegje uitrollen en bestrooien met kaneelsuiker. Ohh ik heb er nu al zin in!

Klaar om in de oven te gaan!

Gebakken, en het ruikt zo lekker!!

We gaan bij mijn ouders Brunchen, met z’n alle. We hebben sapjes gemaakt, croissantjes gebakken, eieren in allerlei soorten en maten en mijn kaneelbroodje!

Na het eten kijken we Frozen. Emily zit op haar auto te kijken. Olaf!

’s avonds vieren we nog de verjaardag van mijn moeder. Lekker met een stukje red velvet taart. Omdat we nog niet genoeg calorieën naar binnen gewerkt hebben. Maar wat is ie lekker!

Tijd om naar huis te gaan en lekker op tijd naar bed. Wij hebben nog lekker tot het eind van de week vrij en gaan nog met Emily naar het Nijntje museum. Ik heb ontzettend genoten van ons weekend in Maastricht!