weekoverzicht – week 36- Vakantie in Italië!

Weer een nieuwe week, maar deze week vanuit het zonnige Italië. De laatste dagen thuis en de laatste voorbereidingen. En daarna dus lekker onderweg naar de vakantie!

Zaterdag

We doen lekker rustig aan en we chillen wat thuis. Vanmiddag hebben we een druk programma en brengen we Emily naar papa en mama om daar te blijven slapen. Maar eerst gaan we nog even op de koffie bij vrienden. Zij hebben een dochtertje van 7 maanden en de dames kunnen samen lief spelen.

’s Avonds mogen we mee met een barbecue bij de bierbrouwerij in Ooijen. De buurvrouw had een barbecue voor 10 personen gewonnen en wij mochten mee. Lekker speciaalbiertjes drinken, ze hadden er zelfs een cocktail met ijs en een I.P.A. Ik vergeet natuurlijk een foto te maken van al het vlees en de salades. Niet van het toetje 😉 Om alvast in de italiaanse sferen te komen bestel ik een panna cotta.

Zondag

Halen we eerst Emily op bij papa en mama. Ze heeft daar hartstikke lekker geslapen en ze moesten haar rond 9.45 wakker maken. Zo kun je ze nog eens uit logeren sturen. Thuis kijken we als Emily in bed ligt Formule 1 en eten knakworsten.

We doen Angie nog gauw even onder de douche want die brengen we straks naar papa en mama voor onze vakantie. Een beetje ruilhandel zeg maar, eerste t kind, daarna de hond. Papa viert ook z’n verjaardag en we eten lekker een taartje.

Maandag

Eerst maar tanken, met een lege tank kun je niet weg. Daarna is het de auto vol laden en de fietsen op het dak.

We drinken bij de buren nog even koffie. Zij passen op ons huis, de post en het konijn.

Dinsdag

’s Nachts vertrekken we dan eindelijk naar Italië. Rond de klok van 3u zijn we vertrokken.

Emily doet het hartstikke goed in de auto en knuffelt lekker met haar knuffels. Een hele schoot vol. Ze is het eerste stuk wakker gebleven, want we hadden haar natuurlijk een zwembad beloofd. Uiteindelijk geeft ze toe en slaapt ze tussen de stops door.

Rond 11u zijn we bijna in Oostenrijk en kunnen we onze vignetten plakken.

De Europabrücke is een stop die Paul en ik eigenlijk altijd willen maken, het uitzicht is mooi. Echt zo’n ijk punt van de vakantie. We lunchen daar heel ordinair bij de MacDonalds en beginnen aan het laatste stukje van de reis. Naast ons stond een Lamborghini geparkeerd, die natuurlijk op de foto moet.

En om 17u zijn we dan eindelijk op de camping. Het laatste stukje lijkt altijd ellendig lang te duren. We laden alle zooi uit en geven het een plekje.

We eten een pizza en gaan vroeg naar bed, een tikkeltje gaar maar blij dat we er zijn.

Woensdag

Eerst maar naar het zwembad, belofte maakt schuld zeggen ze dan. Het grappige is dat alle bedjes vol lagen met handdoeken, zelfs met kinderhanddoeken maar iedereen in het water lag. En met z’n alle maar klagen. We gooien onze tas neer, slippers uit en zo hup het water in.

’s Middags nog maar weer even terug naar het zwembad, hoewel het een tikkeltje fris is, maakt dat voor Emily niet zo heel veel uit.

We eten als toetje een ijsje en fietsen een stukje langs het meer.

Donderdag

Emily speelt met het buurmeisje samen op de fiets. Lekker even op en neer op het pad.

We besluiten er op uit te gaan naar Bardolino. Het weer is super en we eten lekker op een terrasje een pizzatje. En drinken cappuccino.

’s Middags voor de regen nog even gauw het zwembad in en daarna de barbecue aan. Het voordeel van een grote veranda is dat je daar de barbecue kunt neer zetten. Het onweert en komt met bakken uit de lucht, we eten voor de verandering maar binnen.

Vrijdag

Het is een klein beetje bewolkt als we opstaan. We besluiten een stukje te gaan fietsen. We fietsen richting Sirmione maar Emily is er na een kilometer of 5 al klaar mee.

’s Middags even naar de Decathlon om nieuwe zwemvleugeltjes te halen. Die van ons waren dus gelijk dag 1 al lek, heel fijn. Gelukkig kwamen we gisteren een Decathlon tegen. Altijd leuk om daar even langs te gaan.

Na het eten nog lekker even een ijsje en kijken naar de lampjes langs het meer.

Dat was onze eerste week in Italië al weer. Wij genieten nog lekker eventjes verder!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *