weekoverzicht -Week 37- Vakantie Italië!

Nog een heerlijk weekje vakantie achter de rug, hoewel we natuurlijk de zon gezien hebben was er helaas ook wat regen en grijze dagen. Jammer maar het is niet anders, je moet er toch wat van maken. Onze vakantie zit er op en als het weekoverzicht online komt zijn we zelfs al weer thuis van onze heerlijke vakantie.

Zaterdag

Deden we een dagje Verona. We hadden in ons ANWB boekje gezien dat het een mooie stad was dus wilde zelf eens gaan kijken. We aten een broodje bij het Amfitheater en maakten een rondje door de stad.

Ook keken we bij het balkon van Romeo en Juliette.

En als afsluiter een lekker hapje op een terrasje. Paul en Emily aten lekker een pasta bolo en ik een salade.

Zondag

Helaas niet zo’n fantastisch weer. Binnen maar een ontbijtje en een sinaasappeltje eten.

We hadden het plan om naar Sealife te gaan hier in de buurt, het was er erg druk meer mensen hadden dat plan dus. Na een half uur in de regen in de rij waren we er meer dan klaar mee. Emily natuurlijk boos dat we niet naar de vissen gingen kijken maar toen we haar frietjes beloofde kwam het toch nog goed.

Na regen komt zonneschijn en zo vertrokken we wandelend naar het dorpje om een ijsje te gaan eten.

En als avond eten toch maar de barbecue aan.

Maandag

Het was ’s avonds gaan regenen en hield niet meer op met regenen, niet zo fijn. Sealife gingen we niet nog een keer proberen. Op google zochten we naar een overdekt winkelcentrum en die vonden we een in de buurt. Eerst maar koffie.

We kochten voor Emily stoere schoenen voor de herfst.

En als lunch lekker pizza. Ze hadden hier zo veel soorten pizza en je kon zelf de grootte van je stuk uit kiezen. En echt lekker!

Toen het eindelijk weer wat opklaarde maakten we een rondje over de camping en langs het meer. Even op een steigertje zitten en eenden kijken. Waar Emily foto’s eerst super leuk vond, vind ze het nu helemaal niks.

Dinsdag

We hadden het plan al om langs de musea van de diverse grote merken te gaan, vandaag was er ook weer minder weer voorspeld dus een uitgelezen kans. Als eerste het Ducati museum. Een prima museum maar niet zo heel erg groot. De winkel met merchandise was bijna groter.

Door naar Lamborghini. Emily viel de laatste tien minuten in slaap dus was niet te genieten binnen. Heel gezellig, NOT. Ze hadden de collectie van Senna zijn F1 carrière staan. Erg mooi en indrukwekkend. Als je in de buurt bent is het een aanrader 😉 Verder staan er alle modellen van Lamborghini normaal binnen dus als je liefhebber bent is dat zeker leuk.

Als toetje Ferrari. Heel Maranello ademt, leeft Ferrari. Hier stonden een aantal iconen van 70 jaar Ferrari en natuurlijk ook een zaal met een aantal F1 auto’s.

Woensdag

Eindelijk de zon! Sirmione stond ook hoog op mijn lijstje, maar daar moet het wel een beetje weer voor zijn. Een rondje door het dorpje en langs het kasteeltje.

En natuurlijk een ijsje! Ze hadden zo onwijs veel smaken en soorten dat we eigenlijk niet konden kiezen.

Het uitzicht vanaf het kasteel was ook echt heel erg mooi en zeker door het heldere weer konden we ver weg kijken.

Emily wilde natuurlijk ook nog even zwemmen, en nu het zonnetje scheen kon dat ook best. Nou ja, het water was wel ontzettend koud. Toch nog even het water in.

Lekker de barbecue aan nu het zonnetje schijnt, dat maakt het tocht net even wat prettiger.

Donderdag.

Na zo’n schitterende dag als gisteren is het vandaag toch een beetje jammer. Lange broeken, vesten en een beetje fris. Ons laatste dagje. Eerst maar de laatste boodschapjes doen,  we nemen een taartje mee voor bij de koffie.

Nog even naar het dorpje voor Limoncello en een ijsje. Komende week maak ik ook weer een shoplog met wat we allemaal kochten op vakantie. Tassen inpakken, auto inladen en pizza eten. Laatste nachtje in Italië, morgen weer naar huis na een heerlijke vakantie!

Vrijdag.

We zijn op tijd op gestaan zodat we op tijd kunnen vertrekken naar huis. Een ontbijtje met croissantjes en gaan.

Eerste stop Europabrücke. Tot nu toe ging het lekker voorspoedig! We nemen van de mccafe een cappuccino en een mini muffin mee. Lekker!

Zo’n terug reis naar huis lijkt altijd een eeuwigheid te duren. Zo irritant! In Duitsland hebben we veel file door wegwerkzaamheden. Maar we mogen niet klagen, Emily doet het super goed in de auto.